معرفی سرکنسول یا نمایندگی

 

اخبار > توصیه های مسافرتی و کنسولی


  چاپ        ارسال به دوست

توصیه های مسافرتی و کنسولی

توصيه های مسافرتی و کنسولی

هموطنان گرامی دقت فرمايند:

1ـ پس از اخذ رواديد از نمايندگی های سیاسی يا کنسولی جمهوری قزاقستان در ايران يا کشورهای ثالت نسبت به مطالعه دقيق رواديد صادره اقدام کرده و از عدم قلم خوردگی، خدشه و اشتباه در مندرجات آن اطمينان کسب نمايند.

2 ـ نسبت به نوع رواديد و مدت مجاز اقامت خود در جمهوری قزاقستان اطلاع داشته باشند. ( در صورت لزوم از صادر کننده رواديد، پرس و جو نمايند )

3 ـ نکته بسیار مهم و حایز اهميت، ضرورت حتمی و قطعی ثبت اقامت ( رجيستر ) پس از ورود به جمهوری قزاقستان و در صورت اقامت بيش از 5 روز در اين کشور می باشد. بدين معنی که بر اساس قوانين فعلی، فردی که با رواديد معتبر، قصد اقامتی بيش از 5 روز در جمهوری قزاقستان دارد، می بايست قبل از اتمام اين مدت، با حضور در نزديکترين اداره پليس مهاجرت ( آوير )، نسبت به ثبت اقامت خود ( مشخصات محل اقامت و صاحب محل )، اقدام نمايد. بی دقتی و عدم ثبت اقامت به شيوه ی مذکور، منجر به عدم امکان خروج از کشور قزاقستان در مبادی خروجی ( مرزهای زمينی، هوايي و دريایی ) شده، مشکلات بسياری از جمله دستگيری، اعزام به دادگاه و محکوميت به پرداخت جريمه های سنگين را به همراه خواهد داشت.

4 ـ در صورت تمايل به رانندگی، ضمن اخذ گواهينامه ی بين المللی، گواهينامه ی ملی خود را با ترجمه آن که توسط نمايندگی های جمهوری قزاقستان در ايران و يا نمايندگی های جمهوری اسلامی ایران در جمهوری قزاقستان تاييد گرديده باشند را همراه داشته باشند.

5 ـ جهت اخذ خدماتی از قبيل گواهی عدم سوء پيشينه، وکالت نامه، مجوز خروج همسر، تاييد مدارک دانشجويي، امور نظام وظيفه و ... پيش از مراجعه حضوری به نمايندگی های جمهوری اسلامی ایران در جمهوری قزاقستان به سامانه اينترنتی به آدرس زير مراجعه و از نحوه اقدام مطلع گردند.

tak.mfa.ir

6 ـ قبل از آغاز فعالیت های اقتصادی و يا سرمايه گذاری در محل، مشاوره های لازم را از مراکز معتبر از جمله بخش های تجاری و وابستگی اقتصادی کشورمان مستقر در نمايندگی های جمهوری اسلامی ایران در جمهوری قزاقستان کسب نمايند.

7 ـ اخذ اقامت در محل دشوار می باشد ولی در صورت تمايل، يکی از مدارک اصلی مورد نياز، گواهی تاييد شده ی عدم سوء پيشينه صادره از سوی پليس بين الملل کشورمان می باشد.

8 ـ توصيه موکد می گردد با توجه به تجارب و سوابق گذشته، فعاليت های اقتصادی و تجاری خود را با مشورت وکلای مجرب و مطلع از قوانين محل آغاز نمايند.

9 ـ سقف فعلی خروج ارز از جمهوری قزاقستان در مبادی خروجی، بدون اظهارنامه برای هر نفر 10 هزار دلار و معادل آن در خصوص ارزهای ديگر است. بدیهی است هموطنانی که قصد خروج فیزیکی مبالعی بالاتر از اين ميزان از کشور قزاقستان را دارند، می بایست در زمان ورود آنرا اظهار کرده باشند ( با پر کردن فرمهای مربوطه در مبادی ورودی گمرکی ). عدم رعايت اين مقررات و يافتن ارز در زمان خروج ( حتی به ميزان يک دلار ) و با توجه به وجود دستگاه های ارزیاب دقیق، موجبات خسارات سنگين و محکوميت متخلف خواهد شد.

10 ـ در صورت برخورد با مشکلات فرودگاهی، ممانعت، توقف، دستگيری توسط پليس يا موارد مشابه، موضوع را با شماره های زير به نمايندگی های کشورمان در جمهوری قزاقستان در ميان بگذارند.

سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در شهر آلماتی

نشانی : آلماتی، کوکتوبه -1 ، خيابان کالنينا ( کابان بای باتير )، خيابان ردلووا، شماره 5 آ.

تلفن :  3966227ـ727ـ007 ( بخش کنسولی )

تلفن :  3966526ـ727ـ007 و

        3966225ـ   "    "    و

        3966365ـ   "    "    و

        3966424ـ   "    "

نکته : شماره های ذکر شده برای تماس از خارج از جمهوری قزاقستان و از جمله ايران می باشد. در صورت حضور در شهر آلماتی و از تلفن ثابت، نيازی به گرفتن پيش شماره های 727ـ007 نمی باشد. همينطور در صورت استفاده از سيم کارت های محل، برای برقراری تماس با اين سرکنسولگری، به جای پيش شماره 007، عدد 8 را شماره گيری نمايند.

نشانی پست الکترونيک ( ايميل ) سرکنسولگری :

iran.consulateinalmaty@gmail.com

شماره تماس با سفارت جمهوری اسلامی ایران در شهر آستانه

4~265361ـ71722ـ007

 

روزها و ساعات کاری سرکنسولگری جمهوری اسلامی ايران در شهر آلماتی

دوشنبه ها تا جمعه ها : از ساعت 9 الی 17 ( بجز موارد اعلامی )

( شنبه  و يک شنبه تعطيل می باشد )


٠٩:٥٠ - 1395/03/27    /    شماره : ٣٩٨١٥٨    /    تعداد نمایش : ٣٠٧



خروج




وزارت امورخارجه | رواديد الكترونيك | تماس با ما | ساعات كار اداري | نقشه سایت | جستجو | گالری تصاویر